Cei de la Facebook isi doresc foarte mult sa se extinda, motiv pentru care incearca tot felul de variante si de aplicatii care sa vina in intampinarea utilizatorilor. Recent, uriasa retea de socializare s-a imbogatit cu o versiune de test a unei aplicatii numite ” Facebook at Work” ( Facebook la munca_. Aceasta este realizata in asa fel incat sa lase oamenii de afaceri sa isi creeze retele private pentru angajati si sa aiba astfel un mult mai mare control asupra activitatii pe care o presteaza.

Aplicatia ofera mesagerie, comunicare de grup si posibilitatea de creare de evenimente, similare cu cele create in mod normal pe Facebook. Similaritudinile vor face posibila o adoptare foarte rapida a aplicatiei, in conditiile in care oamenii sunt deja obisnuiti cu tot ceea ce face in mod normal Facebook-ul.

Lansata in Ianuarie 2015, versiunea mobila a aplicatiei este disponibila pentru un numar limitat de companii care participa la testare. Persoanele fizice nu pot descarca aplicatia pentru a o folosi pe cont propriu, decat daca fac parte dintr-o companie care dispune de un cont ” Facebook at work”.

Nu se stie care este numarul de companii care participa la testarile pentru aceasta aplicatie si nici care sunt criteriile dupa care se aleg angajatii care sa testa aplicatia. Cu toate astea, exista o pagina in care companiile se pot inscrie, daca isi doresc sa testeze noutatea de la Facebook.

Aplicatia poate fi foarte utila, in conditiile in care angajatii pot crea profile Facebook special pentru munca, pe care le pot tine separate de profilele personale. In felul acesta, nu va mai exista tentatia unei navigari pe Facebook in timpul lucrului, care sa nu aiba legatura cu acesta. De asemenea, aplicatia permite conectarea angajatilor intre ei, in acelasi fel in care Facebook permite persoanelor sa se conecteze cu pritenii si familia.

Facebook nu este singura companie care incearca sa ofere un serviciu de acest fel catre companii. Sunt multe alte companii care doresc  sa creeze retele sociale special destinate locului de munca, precum Microsoft, Socialcast, Tibbr sau Chatter. Evident, Facebook are cele mai mari sanse sa devina de succes, in conditiile in care are o deschidere foarte mare.

Cat va costa noua aplicatie Facebook?

Pentru moment, reprezentantii companiei au spus ca se focuseaza pe gasirea unor solutii eficiente pentru aplicatie, fara sa aiba in plan un mod de monetizare.